Ruta 2 Sjever

1.dan: Split - Maslinica (Šolta)

Maslinica je jedino naselje na zapadnoj obali otoka Šolte. Mnoge izvanredno zaštićene uvale i uvalice, i mini-arhipelag od sedam otoka, čine Maslinicu odličnom nautičkom, ronilačkom i ribolovnom destinacijom. Najposjećenija je uvala Šešula, zbog svoje odlične pozicije i zaštićenosti od vjetra.

2.dan: Maslinica – Skradin, Slapovi Krke

Skradin je grad sa poviješću dugom 6000 godina, koju duguje jedinstvenom položaju na sredini Jadrana, uz ušće rijeke Krke. Još od vremena starih Liburna, Grka i Rimljana, i davnih hrvatskih banova, skradinsko je područje bilo od velike važnosti za kopnene i pomorske puteve, koji su ovuda prolazili iz sva četiri pravca. Zauzelo bi više svezaka, opisivanje svih mjesta od povijesne važnosti na skradinskom području, jer su građena jedna preko drugih kroz 6000 godina dug period civilizacije. Obližnji slapovi Krke, danas hrvatski Nacionalni park, samo su razlog više za ne propustiti posjetiti Skradin.

 

Današnja Marina Skradin nastavlja služiti pomorcima, u tradiciji koja ide natrag čak i dalje od korijena samog naselja.

3.dan: Skradin – Vodice – Jezera (Murter)

Povijest Vodica ide natrag sve do antičkih vremena, i dalje, sa arheološkim dokazima koji nam govore da je ovo područje bilo naseljeno još i ranije od 4. stoljeća prije Krista. Najvjerojatnije je ovdje bilo i veoma važno rimsko naselje, jer nalazi staklenog posuđa s ovog područja među najbogatijima su iz cijelog starog Rimskog Carstva. Bogata ovdašnja povijest nastavila se preko Srednjeg vijeka i turskih prodora, a Vodice su prvi puta spomenute pod tim imenom u 15. stoljeću. Mnoga nalazišta i spomenici svjedoče o dugačkoj i bogatoj povijesti Vodica.

Danas, Vodice su najpoznatiji turistički centar Srednjeg Jadrana, sa gastronomskom, kulturnom i rekreacijskom ponudom, širokom koliko je moguće zamisliti.

Jezera su najmanje naselje na otoku Murteru, u Kornatima. Smještena u maloj, slikovitoj, dobro zaštićenoj uvali, Jezera su bila naseljena već u 1298. godini. Dobila su ime po prirodnom fenomenu na otoku: jesenske i zimske kiše uzrokuju slijevanje vode u velike lokve, koje počnu sličiti na prava jezera; jezera koja netragom nestanu, ispare sa prvim zrakama proljetnog sunca, što čini ovaj fenomen tim više zanimljivim i atraktivnim.

Danas, Jezera su važan ribarski centar srednjeg Jadrana, a kupnja svježe ulovljene ribe direktno od ribara koji tek pristaju u luku u večernjim satima, iskustvo je koje nećete skoro zaboraviti.

4.dan: Vodice – Žut

Većim dijelom nenastanjeni otok Žut, dio je Nacionalnog parka Kornati. Površinom od 15km2, a širinom od samo 2km, veoma je dobro razveden, što ga čini izvanrednom nautičkom destinacijom. U uvali Pod Ražanj nalazi se suvremena marina sa stotinjak dobro zaštićenih vezova; a u najvećoj uvali, Žut, nalazi se ACI Marina sa 120 vezova. Kao i cijeli Kornati, Žut je mjesto nedirnute prirodne ljepote, i nezaobilazna stanica svake odiseje preko Jadrana.

5.dan: Žut - Piškera

Piškera je nastarije sezonsko ribarsko naselje u Hrvatskoj, što znači da je bilo naseljeno, uglavnom ribarima, samo tijekom glavnih ribarskih sezona. Procvalo je u 16. stoljeću, dijelom zahvaljujući izvorima pitke vode, na otoku i susjednim otočićima. Danas, Piškera dijeli sudbinu mnogih drugih ribarskih sela Jadrana; postala je turistička destinacija, usko fokusirana na nautički turizam.

Nasuprot Piškere, na sjevernoj obali otočića Panitula Vela, nalazi se ACI marina Piškera, sa 150 vezova i svim popratnim sadržajima. Zajedno sa sličnom marinom na Žutu, Piškera je središte srednjejadranskog nautičkog turizma.

6.dan: Piškera - Primošten

Područje Primoštena bilo je naseljeno već od 7. stoljeća, otkada je pretrpjelo mnoge emigracijske krize, zbog svoje iznimne strateške lokacije. Prvi se put naselje Primošten spominje pod tim imenom 1564. godine, kada je već izrastao u omanji gradić na dobro utvrđenom otoku.

Nakon prolaska opasnosti od turskih prodora, marljiv je narod Primoštena prionuo na razvitak svoga mjesta, i do danas je polučio samo napredak; cijelo vrijeme čuvajući njegovu prirodnu i kulturnu baštinu. Današnja Marina Kremik, sa preko 400 vezova na jednom od najsigurnijih sidrišta na Jadranu, nastavlja stoljetnu tradiciju Primoštena kao važne destinacije; danas ne više ekonomske ili vojne, koliko predivne turističke.

7.dan: Primošten – Trogir - Split

Trogir je u pravom smislu grad-muzej. U centralnoj Europi smatran je najbolje sačuvanim romaničko-gotičkim gradom. Dvorac i kula okruženi zidinama sačinjavaju jezgru Trogira. Najznačajniji kulturni spomenik je trogirska katedrala. Portal zapadnih vrata katedrale, koji je izradio majstor Radovan, predstavlja najmonumentalnije djelo romaničko-gotičke skulpture u Hrvatskoj. Trogir oduševljava posjetitelje kulturno-povijesnim spomenicima i malim ulicama, te umjetnčkim zbirkama s brojnim remek djelima.

Grad Trogir smješten je na obali Kaštelanskog zaljeva , na otočiću između Čiova i kopna, spojen kamenim mostom s kopnom.

ACI marina Trogir nalazi se na sjevernoj obali otoka Čiovo, između Trogirskog mosta i rta Čubrijan, a nasuprot gradu Trogiru. Rivijeru Trogir obilježava bogata mediteranska vegetacija , maslinici i vinogradi, brojni otoci i uvale, šljunčane i pjeskovite plaže. Obala Rivijere Trogir dobro razvedena manjim uvalama, rtovima, otocima s bujnom mediteranskom vegetacijom, još uvijek sačuvana u svojoj izvornosti, pogoduje nautičarima.