Ruta 1 Sjever

1.dan: Split - Maslinica (Šolta)

Maslinica je jedino naselje na zapadnoj obali otoka Šolte. Mnoge izvanredno zaštićene uvale i uvalice, i mini-arhipelag od sedam otoka, čine Maslinicu odličnom nautičkom, ronilačkom i ribolovnom destinacijom. Najposjećenija je uvala Šešula, zbog svoje odlične pozicije i zaštićenosti od vjetra.

2.dan: Maslinica - Zlarin (Zlarin)

Zlarin je treći po redu najveći, i jedan od šest naseljenih otoka šibenskog arhipelaga. Najniže je populacije zimi, kada ima ispod 300 stanovnika, dok ljeti brojka naraste preko 2000. U prošlosti, Zlarin je bio prvo turističko odredište u Hrvatskoj koje je imalo svoju vlastitu pisanu brošuru, najviše zahvaljujući koraljarstvu koje je ovdje razvijeno još od 13. stoljeća.

Glavni razlog za posjet ovom gusto pošumljenom i u velikom dijelu nenaseljenom otoku danas, jest njegov nautički, ronilački i ribolovni potencijal; flora i fauna su jednako netaknute pod morem kao i na samom otoku.

3.dan: Zlarin - Skradin

Skradin je grad sa poviješću dugom 6000 godina, koju duguje jedinstvenom položaju na sredini Jadrana, uz ušće rijeke Krke. Još od vremena starih Liburna, Grka i Rimljana, i davnih hrvatskih banova, skradinsko je područje bilo od velike važnosti za kopnene i pomorske puteve, koji su ovuda prolazili iz sva četiri pravca. Zauzelo bi više svezaka, opisivanje svih mjesta od povijesne važnosti na skradinskom području, jer su građena jedna preko drugih kroz 6000 godina dug period civilizacije. Obližnji slapovi Krke, danas hrvatski Nacionalni park, samo su razlog više za ne propustiti posjetiti Skradin.

Današnja Marina Skradin nastavlja služiti pomorcima, u tradiciji koja ide natrag čak i dalje od korijena samog naselja.

4.dan: Skradin – Šibenik - Tribunj

Tribunj je gradić 15km udaljen od Šibenika, od 13. - 15. stoljeća poznat kao Jurjevgrad. Jedan je od najzbijenijih mjesta na obali, i duguje svoju osobitu skučenu arhitekturu turskim napadima, kada je stanovništvo šireg područja pronašlo zaklon unutar gradskih zidina. Maslinarstvo i ribarenje su oduvijek bile prevladavajuće grane privrede tribunjana, dok se turizam, pogotovo nautički, razvija ubrzano u novije vrijeme.

Nova marina ima preko 300 vezova, dobro zaštićenih od vjetra; a tribunjsko je područje bogato predivnim plažama i izvornim mediteranskim duhom, što ga čini nezaobilaznim sidrištem na bilo čijem putovanju kroz Jadran.

5. dan: Tribunj - Primošten

Područje Primoštena bilo je naseljeno već od 7. stoljeća, otkada je pretrpjelo mnoge emigracijske krize, zbog svoje iznimne strateške lokacije. Prvi se put naselje Primošten spominje pod tim imenom 1564. godine, kada je već izrastao u omanji gradić na dobro utvrđenom otoku.

Nakon prolaska opasnosti od turskih prodora, marljiv je narod Primoštena prionuo na razvitak svoga mjesta, i do danas je polučio samo napredak; cijelo vrijeme čuvajući njegovu prirodnu i kulturnu baštinu.

Današnja Marina Kremik, sa preko 400 vezova na jednom od najsigurnijih sidrišta na Jadranu, nastavlja stoljetnu tradiciju Primoštena kao važne destinacije; danas ne više ekonomske ili vojne, koliko predivne turističke.

6.dan: Primošten - Trogir

Trogir je u pravom smislu grad-muzej. U centralnoj Europi smatran je najbolje sačuvanim romaničko-gotičkim gradom. Dvorac i kula okruženi zidinama sačinjavaju jezgru Trogira. Najznačajniji kulturni spomenik je trogirska katedrala. Portal zapadnih vrata katedrale, koji je izradio majstor Radovan, predstavlja najmonumentalnije djelo romaničko-gotičke skulpture u Hrvatskoj. Trogir oduševljava posjetitelje kulturno-povijesnim spomenicima i malim ulicama, te umjetnčkim zbirkama s brojnim remek djelima.

Grad Trogir smješten je na obali Kaštelanskog zaljeva , na otočiću između Čiova i kopna, spojen kamenim mostom s kopnom.

ACI marina Trogir nalazi se na sjevernoj obali otoka Čiovo, između Trogirskog mosta i rta Čubrijan, a nasuprot gradu Trogiru.

Rivijeru Trogir obilježava bogata mediteranska vegetacija , maslinici i vinogradi, brojni otoci i uvale, šljunčane i pjeskovite plaže. Obala Rivijere Trogir dobro razvedena manjim uvalama, rtovima, otocima s bujnom mediteranskom vegetacijom, još uvijek sačuvana u svojoj izvornosti, pogoduje nautičarima.

7.dan: Trogir – Uvala Krknjaši (Veli Drvenik) - Split

Veli Drvenik je otok u splitskoj rivijeri, samo 6,2 nautičke milje od Trogira. Površinom od 12km2 i dužinom obale od 23km, odlično je razveden i stoga vrlo pogodan kao nautička destinacija. Oko Drvenika strogo su zabranjene sve podvodne aktivnosti. Uvala Krknjaši nalazi se s istočne strane otoka i solidno je zaštićena od vjetrova, pogotovo zapadnih i sjeverozapadnih. Izvanredno je sidrište, a u malom resortu u uvali nudi se smještaj i domaći specijaliteti. Također su u ponudi izleti kajacima; blagi vremenski uvjeti i plitka obala, skupa sa netaknutom prirodom neodoljivi su za posjetitelje željne avanture.