Split - Split ruta 2 sjever

1.dan: Split - Primošten

Područje Primoštena bilo je naseljeno već od 7. stoljeća, otkada je pretrpjelo mnoge emigracijske krize, zbog svoje iznimne strateške lokacije. Prvi se put naselje Primošten spominje pod tim imenom 1564. godine, kada je već izrastao u omanji gradić na dobro utvrđenom otoku.

Nakon prolaska opasnosti od turskih prodora, marljiv je narod Primoštena prionuo na razvitak svoga mjesta, i do danas je polučio samo napredak; cijelo vrijeme čuvajući njegovu prirodnu i kulturnu baštinu.

Današnja Marina Kremik, sa preko 400 vezova na jednom od najsigurnijih sidrišta na Jadranu, nastavlja stoljetnu tradiciju Primoštena kao važne destinacije; danas ne više ekonomske ili vojne, koliko predivne turističke.

2.dan: Primošten - Skradin

Skradin je grad sa poviješću dugom 6000 godina, koju duguje jedinstvenom položaju na sredini Jadrana, uz ušće rijeke Krke. Još od vremena starih Liburna, Grka i Rimljana, i davnih hrvatskih banova, skradinsko je područje bilo od velike važnosti za kopnene i pomorske puteve, koji su ovuda prolazili iz sva četiri pravca. Zauzelo bi više svezaka, opisivanje svih mjesta od povijesne važnosti na skradinskom području, jer su građena jedna preko drugih kroz 6000 godina dug period civilizacije. Obližnji slapovi Krke, danas hrvatski Nacionalni park, samo su razlog više za ne propustiti posjetiti Skradin.

Današnja Marina Skradin nastavlja služiti pomorcima, u tradiciji koja ide natrag čak i dalje od korijena samog naselja.

3.dan: Skradin - Vodice

Povijest Vodica ide natrag sve do antičkih vremena, i dalje, sa arheološkim dokazima koji nam govore da je ovo područje bilo naseljeno još i ranije od 4. stoljeća prije Krista. Najvjerojatnije je ovdje bilo i veoma važno rimsko naselje, jer nalazi staklenog posuđa s ovog područja među najbogatijima su iz cijelog starog Rimskog Carstva. Bogata ovdašnja povijest nastavila se preko Srednjeg vijeka i turskih prodora, a Vodice su prvi puta spomenute pod tim imenom u 15. stoljeću. Mnoga nalazišta i spomenici svjedoče o dugačkoj i bogatoj povijesti Vodica.

Danas, Vodice su najpoznatiji turistički centar Srednjeg Jadrana, sa gastronomskom, kulturnom i rekreacijskom ponudom, širokom koliko je moguće zamisliti.

4.dan: Vodice - Tisno - Murter (Murter)

Tisno je gradić smješten s obje strane tjesnaca širokog 38m, po kojem je i dobio ime. Murterska strana i strana na tišnjanskom poluotoku povezane su pokretnim mostom, 2m iznad razine mora, ispod kojeg je dubina 2,4m. Ljeti je most podignut od 09:00-09:30 i 17:00-17:30. Sidrenje je dozvoljeno do 2m dubine u Tisnom, te do 22m dubine sjeverno od otočića Ljutca.

Današnji gradić Murter je iznimno turističko odredište. Ne samo što je, sam po sebi, predivan sredozemni gradić bogat poviješću i tradicijom; već se nalazi u blizini nekoliko nacionalnih parkova i parkova prirode, kao i 170 otoka svog akvatorija.

U njegovoj marini, Uvali Hramina, postoji 400 vezova, te 250 suhih vezova, odlično zaklonjenih od svih vjetrova.

5.dan: Murter - Zadar

Zadar je urbani centar sjeverne Dalmacije, grad sa 3000 godina povijesti. Okružen je mnogim mjestima prirodne ljepote, i jednako toliko mjesta od povijesne važnosti, još iz ilirskih vremena. Stari gradski centar je smješten na poluotoku, tako da grad Zadar ima nekoliko marina velikog ukupnog kapaciteta, pogodnih za sva doba godine i sve uvjete.

6.dan: Zadar - Žut

Većim dijelom nenastanjeni otok Žut, dio je Nacionalnog parka Kornati. Površinom od 15km2, a širinom od samo 2km, veoma je dobro razveden, što ga čini izvanrednom nautičkom destinacijom. U uvali Pod Ražanj nalazi se suvremena marina sa stotinjak dobro zaštićenih vezova; a u najvećoj uvali, Žut, nalazi se ACI Marina sa 120 vezova.

Kao i cijeli Kornati, Žut je mjesto nedirnute prirodne ljepote, i nezaobilazna stanica svake odiseje preko Jadrana.

7.dan: Žut - Piškera

Piškera je nastarije sezonsko ribarsko naselje u Hrvatskoj, što znači da je bilo naseljeno, uglavnom ribarima, samo tijekom glavnih ribarskih sezona. Procvalo je u 16. stoljeću, dijelom zahvaljujući izvorima pitke vode, na otoku i susjednim otočićima.

Danas, Piškera dijeli sudbinu mnogih drugih ribarskih sela Jadrana; postala je turistička destinacija, usko fokusirana na nautički turizam. Nasuprot Piškere, na sjevernoj obali otočića Panitula Vela, nalazi se ACI marina Piškera, sa 150 vezova i svim popratnim sadržajima. Zajedno sa sličnom marinom na Žutu, Piškera je središte srednjejadranskog nautičkog turizma.

8.dan: Piškera - Žirje

Žirje je otok površine 16,2km2 u šibenskom arhipelagu. Vrlo je dobro razveden i rijetko naseljen. Uglavnom ga prekriva makija, i ima samo jedno naselje: Žirje, koje je cestom povezano s uvalom Muna, koja je i jedini pristan na otoku.

Uvala Muna nudi sidrenje do 13m dubine, a izložena je sjevernim vjetrovima.

9.dan: Žirje - Rogoznica

Rogoznica je mali gradić 32 km južno od Šibenika, a njezina je obala jedna od najsigurnijih prirodnih luka na Jadranu. Sidrenje uz rivu je moguče od 2m-4m dubine, a najbolje mjesto za sidrenje je u marini Frapa, koja nije daleko od središta Rogoznice. Marina Frapa je moderna marina, sa 300 vezova i 150 suhih vezova, sa svim popratnim sadržajima.

10.dan: Rogoznica – Maslinica (Šolta)

Maslinica je jedino naselje na zapadnoj obali otoka Šolte. Mnoge izvanredno zaštićene uvale i uvalice, i mini-arhipelag od sedam otoka, čine Maslinicu odličnom nautičkom, ronilačkom i ribolovnom destinacijom. Najposjećenija je uvala Šešula, zbog svoje odlične pozicije i zaštićenosti od vjetra.

11.dan: Maslinica - Palmižana

Ispred jugozapadne obale otoka Hvara smjestila se skupina od 20-ak otočića i hridina poznata pod nazivom Pakleni otoci. Pakleni otoci su jedinstvena i najprepoznatljivija prirodna ljepota Hvara. Šumoviti otočići uronjeni u bistro, kristalno čisto more, bezbroj malih skrovitih plaža i prelijepih pustih uvala, predstavljaju nadaleko poznatu hvarsku sunčanu Arkadiju.

Najbolje zaklonište na Paklenim otocima je ACI marina Palmižana na sjeveroistočnoj obali otoka Sveti Klement koja je zaklonjena od svih vjetrova. Međutim, kod jakog jugozapadnjaka može doći do pojave plimnog vala.

Palmižana je najstarije i najpoznatije hvarsko izletište. Okružena je gustom borovom šumom te raznovrsnim egzotičnim biljkama.

12.dan: Palmižana - Jelsa (Hvar)

Jelsa je tihi gradić na Hvaru, dovoljno blizu glavnim turističkim centrima za sve pogodnosti; a opet dovoljno daleko da je sačuvala nešto od mira i tišine koji tradicionalno obavija jadranske otoke.

Jelšanska luka nudi sidrenje do 12m dubine, i izložena je sa sjeverne strane; te kao takva nije preporučena za sidrenje za vrijeme jake bure.

13.dan: Jelsa - Milna (Brač)

Milna je najzaštićenija i najljepša luka na otoku Braču. Zaštićena od jakih vjetrova i osvježavana ljetnim popodnevnim maestralom idealno je utočište i za ljude i za brodove.

Milna je smještena u dnu prostrane uvale na zapadnoj obali otoka Brača. Kristalno plavo more, sjene stoljetnih borovih šuma, osunčana pročelja od bračkog kamena, idealni uvjeti za ronjenje, domaća zdrava hrana, osnovni su razlog za dolazak u ovo prekrasno mediteransko mjesto.

U Milni možete uživati u velikom izboru vrsnih ribljih restorana, pizzeria i mnoštvu caffe barova smještenih uz more na samoj rivi.

ACI marina Milna nalazi se u jugoistočnom dijelu uvale Milna, nasuprot gradu.

14.dan: Milna - Split